Virtualus ugdymas
Negalėdami susitikti karantino metu dirbome nuotoliniu būdu - štai, kaip viskas vyko!

Kaip organizuojame darbą?

Muzika yra šiek tiek panaši į sportą – nepalaikomi muzikiniai įgūdžiai silpsta. Todėl, karantino metu negalėdami susitikti, pamokų tikrai nestabdome – keliame jas į virtualią erdvę. Visi mūsų chorai  karantino metu dirbo pagal specialiai sudarytą tvarkaraštį, ir virtualų darbą esame pasiruošę pasitelkti bet kada, jei aplinkybės to pareikalautų vėl. Virtualioms pamokoms naudojame dvi platfomas: Zoom ir Google Classroom; virtualiai vyksta ne tik grupinės, bet ir individualios instrumentų ir dainavimo pamokos. Karantino metu surengėme du virtualius koncertus, kuriuose iš namų dalyvavo visi mokyklos mokiniai – nuo parengiamojo iki pagrindinio choro, vieną koncertą birželį filmavome mokykloje ir žiūrovams transliavome internetu. Vyriausi vaikai dalyvavo Lietuvos ir pasaulio virtualių chorų projektuose.

Ankstyvasis muzikinis ugdymas

Ankstyvojo muzikinio ugdymo programoje virtualių užsiėmimų turinys beveik nesiskyrė nuo įprastų – dainavome, klausėme muzikos, grojome paprastais ritminiais instrumentais, mokėmės judėti pagal muziką. Kaip ir įprastai, užsiėmimuose su vaikais aktyviai dalyvavo vienas iš tėvų, o tikslai buvo lavinti mažylių ilgalaikės atminties, kalbos ir koordinacijos vystymąsi, užmegzti gilesnį ryšį tarp mažylių ir su jais muzikuojančių tėvų.

99557638_252017202707272_3738439581406593024_n

Parengiamasis choras

Parengiamajame chore įtvirtinome jau anksčiau, gyvose pamokose pramoktus kūrinius, mokėmės naujų ir muzikavimą siekėme padaryti integralia vaikų kasdienybės namuose dalimi. Derinome du metodus: gyvus prisijungimus per Zoom ir iš anksto įrašytą medžiagą (daineles ir instrumentų dirbtuvėles), kurią vaikai galėdavo išklausyti jiems patogiu metu.

Jaunučių choras

Jaunučių choro mokiniai virtualiose pamokose gilino techninius dainavimo įgūdžius, muzikos teorijos žinias, klausymo įgūdžius. Mokytojos galėjo sau leisti labiau susikoncentruoti į dalykus, kuriems įprastų repeticijų metu laiko kartais norisi daugiau: fizinius pratimus, muzikos klausymą ir analizę, kiekvieno vaiko asmeninį santykį su savo balsu. Vaikai reflektavo, kad dainuodami vieni namuose geriau girdi savo klaidas, neturėdami už ko pasislėpti dainuoja garsiau ir drąsiau.

IMG_20200316_141323

Pagrindinis choras

Pagrindinio choro dainininkai virtualiai mokėsi naujų kūrinių partijas, gerino skaitymo iš lapo įgūdžius, pagal planą tęsė muzikos rašto mokymąsi, aktyviai darė kūrybinius namų darbus (kūrė muziką, įrašinėjo video, dalyvavo virtualių chorų projektuose), mokėsi solinio dainavimo.